perjantai 11. lokakuuta 2013

Viikon menoa ja opiskelua

Toinen osa 50:stä faktasta on vielä luonnoksissa, koska en saa sitä millään yhdellä kertaa mänkättyä kasaan, lisäilen sinne asioita kun tulee mieleen :D hankala haaste.

Tää viikko on ollut yllättävän tapahtumarikas. Alkuviikosta oli zumbailua, kaupungilla kiertelyä, kaverin kanssa kahvittelua ynnä muuta. Muutenkin ollut jotenkin paljon käymistä joka päivä. Tänään piipahdettiin äitin kanssa Oulussa ja piti tietty tsekata Stokkan Hullut Päivät. Ärsyttävä tungos. Ei löytynyt mitään koko reissulta muutamia meikkejä lukuunottamatta, mutta erittäin hyvä koska en oikeesti tartte yhtään mitään. Paitsi uudet talvikengät, joita tietenkään ei löydy mistään.

 
Taivaskin ollut parina päivänä the way I like it eli pinkki ;)

Eilen kävin leikkauttamassa tämän ylikasvaneen hamppukasan jota tukaksikin kutsutaan. Kävin vakkari-kampaajallani Minnalla, joka on leikannut multa tukan varmaan 10 vuotta... Parasta on kun ei tarvi selitellä yhtään millainen tukka mulla on, millaisena pidän sitä ja ainiin se on luonnonkihara että et viittis eka kastella jnejne. 
Olin tosiaan kesän aikana mennyt saksimaan tätä itekkin jossain Alanyan inspiraationpuuskassa ja tää oli just sen näköinenkin :D pituutta lähti jonkun verran ja nyt on vähän mallia.

Eilen tuli myös postissa tilaamani toinen Turkin kielen kirja. Mulla oli ennestään jo yksi kirja, mutta sen eka painos taitaa olla 80-luvulta ja siinä käytetään paljon vanhahtavaa kieltä. Kuvitus ei oo mulle tärkeää mutta tuossa kirjassa huomion vie miten surkeita ne on :D

Ok, ihan havainnollistavia... En ees aloita niistä kappaleen kuvituksista. Olis ilman noita töherryksiä.


Eli nyt mukana myös tuo Turkkia matkailijoille. Oikeastaan mun olisi pitänyt varmaan ostaa tuosta toisesta sarjasta se osa 2 eikä suinkaan lisää alkeita, mutta katsoin tuon nyt hyödyllisemmäksi. Ei ainakaan pääse perusasiat unohtumaan. Huomattavasti selkeämpi tämä uusi kirja ja paremmin havainnollistettu esim. kielioppisääntöjä. Taitojen puolesta saisin hypätä suoraan kirjan loppupuolelle mutta alan käymään tuota läpi ihan alusta just siksi, ettei perusasiatkaan pääse unohtumaan ja aina tarttuu sanoja mukaan :) luulin että "kirjaa täydentää CD" tarkoittaa että kirjan mukana on CD, mutta se myydäänkin erikseen hintaan 40e...

Tällä hetkellä mun turkin treenaus painottuu aika lailla Facebookkiin :D kavereiden kanssa tulee juteltua ja ""onneksi"" on niitäkin, jotka ei pahemmin puhu englantia. Pysyy joku roti ja säännöllisyys. Tosin seuraava ongelma on puhekielen ja lyhenteiden käyttö, joissa oon huono kirjoittamisessa. Kirjoittamisessa oon huono ylipäätään, koska puhuminen on ihan eri asia. Mutta itellekin on tarttunut lyhenteitä, esim. nbr = naber (miten menee) tai napiyon = ne yapıyorsun (mitä teet). Ai kauhea mun piti ihan miettiä miten tuo "mitä teet" kirjoitetaan kirjakielellä :D google kääntäjä ja sanakirjat on silti aika ahkerassa käytössä, heti jos aletaan puhua jostakin mistä en, noh, osaa puhua. Ja mun turkkihan on aikamoista konttikieltä just sen takia, kun sija- ja aikamuodot on vähän miten sattuu, mutta pääasia että tulee ymmärretyksi ;)

Mä en usko että montaakaan kiinnostaa mun kielenopiskelu, mutta tälle raiteille tää postaus nyt eksyi :D


Vielä arkistokuvaa, kuva otettu parvekkeelta. Ikävä Lemon Gardenia, siinä oli hyvä asua <3
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti